BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 30, 2012

Nasyid VS Rock

Salam
Cuti sekolah dah start minggu ni..ramai la undangan perkahwinan dari saudara-saudara,kawan2 dan jiran2. banyak juga la jemputan yang diterima musim cuti sekolah ni..alhamdullilah..meramaikan umat islam mengikatkan ikatan yang halal. 

Jiran hani minggu ni anak dia nak nikah..tapi isnin petang dah siap pasang pelamin,maybe banyak sangat kot dia nak uruskan pelamin kat rumah2 yang tempah pelamin kat dia..rezeki dia cuti sekolah..kalau lambat merancang alamatnya pelamin nak hias lawa2 pun x dapat sebab ramai yang dah tempah..

DJ pun apa kurang nya..x menang tangan la nak memenuhi permintaan tuan rumah untuk memeriahkan majlis perkahwinan. Kadang-kadang kita x perasan..DJ-DJ sekarang ni asyik memutarkan lagu2 rock...kebanyakkan han pergi kenduri jarang la kalau x da lagu rock..hani lebih suka kalau dengar lagu zaman dulu2,lagu pengantin dan paling best nasyid..kalau lagu rock..ya Allah ..sakitnya telinga..x sesuai dengan majlis nya..

Apa yang hani harapkan, cuba la tanya tuan rumah kalau dia ada permintaan..tapi kekadang lupa nak tanya,sibuk dengan tetamu yang datang..lagu apa yang sesuai untuk mainkan masa waktu kenduri..kalau tak ada permintaan cuba dendangkan lagu2 nasyid yang bermanfaat,insyaallah kita dan tetamu dapat pahala,..sambil berzikir,mengingatkan Allah..kan best..


0 comments: