BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 8, 2012

Kami dah ada anak angkat.


Assalamualaikum...

cer cuba baca dulu entry ni...mesti terkejutkan..dah ada anak angkat...

Ok. bahagian belakang ni rumput2 dah lama beracun...jadi daun kering..kami bakar dulu. nak kemas2kan tempat kawasan belakang.. ni waktu dalam pukul 7 pagi..cuaca redup lagi..

Ok Pak mentua dah mai..siap bawa kayu kayan siapkan projek...Suami hanie membantu...Hampir siap dah ni..buat teduh untuk anak angkat kami..

Dah siap ada plak budak dalam tu..hahahha..Wafa Qistina yer dalam tu...lepas jer siap2 dia terus tolak kayu pintu tu. Semua terkejut terutama skali hanie. masa bila plak dia tau buka penahan pintu kayu..lepas tu terus masuk...Ayahnya terus amik sebab takut paku2 kat dalam tu..Dia x mo keluar..terpaksa la tarik perlahan2..

Akhirnya keluar juga budak ni..Ingat buat pondok tuk dia kot...

Malam tu juga kami amik anak angkat kat rumah pak mentua...

Hanie perkenalkan 
.
.
.
.
.
.

.
.CIK YAM 
.
.
.
.
.
Maka bermula la bagi makan dan minum pada dia..sediakan tempat bertelur..Agak riuh juga dia berkokok..bila dia berkokok mula la ayam lain berkokok. macam pertandingan..

Seharian kami jaga dia. makan berhasil la. sebiji telur yang kecik comel. kesian dia x da tempat nak mengeram dan bertelur...Tadi balik tengahari dah ada tempat bertlur..boleh la cik yam betina bertelur ngan aman..

ni la hasilnya..Perbezaan telum ayam kampung dan telur beli kat kedai..









1 comments:

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

cute aje masuk dlm tu..
seb bek muat..heheh
haah, igtkn buat men pondok2 kot.. =)